De#1maaltijdboxvoorkersverseouders

Voordelen van deze box

Meer baby-tijd

Minimaliseer opruimen

Meer tijd om te herstellen

Speciaal ontwikkeld voor kraamtijd

Wat je het best kan eten na de bevalling en waarom:

Zout eten

Het is essentieel om na de bevalling veel zoute maaltijden te eten, zoals stomende curry’s en verwarmende roerbakgerechten, om de mineralen in je lichaam weer op pijl te brengen.

Dadels

Staan bekend als het meest natuurlijke en gezonde ‘snoep’ dat de natuur kent, omdat je er een snelle energieboost van krijgt. Blend ze dus vooral door je maaltijden, smoothies en zelfgemaakte sausjes, of gebruik wat kant en klare dadelstroop.

Volkoren granen

Volkoren granen, zoals spelt, zijn een bron van vezels en daarmee de perfecte koolhydraat om het herstel van het lichaam te bemoedigen en spiervermoeidheid tegen te gaan.

Daarnaast is constipatie een veelgehoorde bijkomstigheid van postpartum hormonen en eventuele medicatie, dus lekker veel vezelrijk voedsel is geen overbodige luxe.

Linzen en bonen

Ijzer armoede is een bekend fenomeen, dus het nuttigen van linzen, peulvruchten, volkoren producten en groene groenten is een goed idee.

Terwijl rood vlees ook ijzer bevat, bevat dit geen vezels. Peulvruchten daarentegen wel en zijn daarom een veiligere keus als je lichaam baat heeft bij een hogere dosis vezels dan normaal.

Bovendien stimuleert de combinatie van koolhydraten, ijzer en calorieën de melkproductie, dus kan dit een goede ondersteuning zijn indien je borstvoeding geeft.

Essentiële Vetzuren

Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat lage omega 3 verhoudingen verband houden met postpartum depressies. Bijvoorbeeld walnoten zijn zowel super voedzaam als een geweldige bron van omega 3 vetzuren, tjok vol vezels, koper, mangaan, vitamine E en antioxidanten.

Microbioom

1 van de grootste ontdekkingen is de rol van het microbioom, bestaande uit ruim 100 triljoen bacteriën die zich in de darmen huisvesten. Om ons microbioom in balans te houden is het van belang pre- en probiotica rijke voeding te eten. deze versterken namelijk je immuunsysteem en verbeteren je stoelgang.

Prebiotica zijn vezels, veelvoorkomend in plantaardige voeding. Probiotica zijn de goede bacteriën die in je darmen leven. Een combinatie van deze 2 vind je in zuurkool; gefermenteerde kool die dus niet alleen een smaakmaker is, maar ook nog eens heel veel voordelen geeft.

Maaltijden in deze box

The #1 mealbox for new parents

Normale porties

€44.94

€49.92

0

The #1 mealbox for new parents
The #1 mealbox for new parents
Normale porties

0

€44.94

€49.92