Degezondemaaltijdboxvoorsporters

Box voordelen:

Meer eiwitten

3:1 ratio voor snel herstel

Meer tijd in de gym, minder in de keuken

Complexe koolhydraten voor langdurige enerie

Behaal jouw sportieve doelen

Een succesvolle workout staat of valt met de juiste voeding. Plant B biedt een gebalanceerd en gevarieerd dieet waarmee het binnenkrijgen van de juiste calorieën en voedingswaarden een zekerheid is.

Bij het optimaliseren van je voeding is het key om de juiste voedingstypes met de juiste combinatie van macronutrienten te combineren.

Welke voedingswaarden zijn belangrijk en waarom?

Koolhydraten

Koolhydraten hebben, onterecht, een slechte reputatie. Wij geloven dat koolhydraten juist onmisbaar zijn voor sporters, omdat we het grootste deel van onze energie uit koolhydraten halen.

Dus als je een training effectief wil inzetten moet je deze vooral niet weglaten, maar focussen op het eten van de goede, zogeheten complexe koolhydraten, die je vindt in onder andere volkoren granen, peulvruchten, fruit en groente. Als je voor complexe koolhydraten kiest zorgen de vezels voor een langer verzadigd gevoel en blijft je lichaam gedurende de hele dag voorzien van energie. Plus, ze houden je bloedsuikerspiegel stabiel en voorzien in essentiële vitamines en mineralen die je lichaam fit houden.


Eiwitten

Iedere sporter weet dat eiwitten een belangrijk onderdeel uitmaken van je sportregime, maar waarom eigenlijk? Eiwitten zijn essentieel voor de opbouw en het herstel van je spieren. Ondanks dat eiwitten ook een bron van energie kunnen zijn als je laag in je koolhydraten zit, is hun rol beperkt in het voorzien van energie tijdens je workout.

Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat het consumeren van 20+ gram eiwitten na je workout de perfecte hoeveelheid is om het natuurlijke herstel van je lichaam maximaal te ondersteunen.

Balans

Zowel koolhydraten als eiwitten spelen een cruciale rol in je sportregime. Hierbij gaat het met name om de balans; probeer altijd een ratio van 3 op 1 van koolhydraten ten opzichte van eiwitten aan te houden. Dus 60 gram koolhydraten bij 20 gram eiwitten.

Boost je groente consumptie

Ons advies luidt om zo veel en zo vaak mogelijk groente te eten. Bij je ontbijt, lunch, als tussendoortje en natuurlijk als essentieel onderdeel van je avondeten. Groente zijn van nature laag in calorieën en vetten. Daarnaast zijn ze een geweldige bron van vezels, vitaminen en andere essentiële onderdelen voor het functioneren van je lichaam.

Stel jezelf als doel om je bord voor de helft te vullen met groente en kies hierbij voor zo veel mogelijk verschillende kleuren, voor een maximale boost van vitamines, mineralen en antioxidanten.

Gezonde vetten

De uitdaging is om weg te blijven van eiwitten die hoog in verzadigd vet en transvet zitten, maar hierbij juist te kiezen voor onverzadigd vet. Deze zogeheten gezonde vetzuren helpen ontstekingen voorkomen en vormen een perfecte bron van calorieën. Noten, zaden, avocado, olijven en olie, waaronder olijfolie bevatten een goede dosis van deze essentiële vetzuren om jou fit te houden.

Plantaardige eiwitten zijn hier uitermate geschikt voor omdat deze van nature laag zijn in verzadigd vet en transvet en hoog in onverzadigd vet.

Maaltijden in deze box

The #1 mealbox for sporters

Normale porties

€44.94

€49.92

0

The #1 mealbox for sporters
The #1 mealbox for sporters
Normale porties

0

€44.94

€49.92